Verandering, verbetering??!! - Reisverslag uit Somerset, Verenigde Staten van Nico Eshuis - WaarBenJij.nu Verandering, verbetering??!! - Reisverslag uit Somerset, Verenigde Staten van Nico Eshuis - WaarBenJij.nu

Verandering, verbetering??!!

Door: Nico

Blijf op de hoogte en volg Nico

23 Februari 2008 | Verenigde Staten, Somerset

‘’ Is verandering altijd een verbetering’’?!

Na mijn verhaal van vorige week, heb ik zeker een aantal leuke reacties gehaald. De ene voetbalspreuk was nog mooier dan de ander. Ook andere quotes van niet-sporters waren zeker de moeite waard.
Begin februari stonden de kranten nog vol van de Superbowl, nu staan ze vol met de verkiezingen van de nieuwe president. ‘’is elke verandering een verbetering’’, op het gebied van een nieuwe president in the USA denk ik wel. Dit kan in mijn optiek niet veel slechter dan dat het nu is.
Soms probeer je als trainer ook een team te veranderen, te verbeteren. Dit kan soms ten koste gaan van een individu. Andersom kan het ook, je probeert soms een speler een betere speler te laten worden om hem op een andere positie te zetten dat beter kan zijn voor zijn ontwikkeling, al kan dit soms ten koste gaan van het resultaat van het team. Is dan een verandering dan altijd een verbetering??
De verandering die ik heb ondergaan als trainer zie ik zeker als verbetering, al valt er natuurlijk nog veel meer te leren. De discussies de we de laatste tijd hebben als trainers onderling maken je ook zeker aan het denken. Ook de switch in de winter van veldvoetbal naar futsal, zet je toch weer anders aan het denken. De regionals met het Futsalteam van DTS in Boston waren zeker de ervaring waard. Gezien het team dat ik sinds november pas train moest gaan opboksen tegen echte futsalacademies zou het al geen gemakkelijke opgave worden. Het begon allemaal mooi met een 1-0 voorsprong in de eerste wedstrijd. Maar achteraf bleken de 3 tegenstanders die wij troffen iets te sterk voor ons. Tot aan d e pauze ging het vaak allemaal nog wel, maar na de rust kregen we het meestal moeilijk en kwamen we toch ‘’ervaring’’ te kort zoals men dat zo mooi zegt. Maar hoop dat de verandering voor spelers in de winter, ‘’de vruchten gaat afwerpen ‘’in het komende voetbalseizoen.
Wat wel verbeterd had mogen zijn, was het hotel waar wij als trainer moesten overnachten. Wij sliepen op zich niet eens in zo verkeerd hotel, al was het zo dat we met 4 volwassen kerels op een 2 pers kamer lagen. Dat was natuurlijk niet echt een succes. Na 4 uur werken s ochtends en een rit van 5 uur verwacht je dan een heerlijk bed, maar helaas. Niets is minder waar, snel wat gedronken. Proberen te slapen in een stoel, want van het hotel mochten we geen 2 extra bedden op de kamer. Met een deken over me heen lukte het dan ook nog om een paar uur te slapen. Die middag speelden we 1 wedstrijd. De 2e wedstrijd zouden we moeten beginnen om 22.20 uur, maar die tijd was plots veranderd naar 23.00 uur, en dat met jongens van 12 jaar!! Onbegrijpelijk, maar in ‘’het land der onbegrensde landen’’ is alles mogelijk... De volgende ochtend stond er voor ons weer een wedstrijd op het programma dus echt in ons voordeel was het niet. Zoals eerder vermeld gingen alle wedstrijden verloren, ‘’een illusie armer een ervaring rijker’’.

Wat snel moet gaan veranderen zijn natuurlijk de uitslagen van SVVN 1, gelukkig was het vandaag eindelijk weer een goede. Nu is het hopen op meer, want met al die lovende woorden die ik begin dit jaar heb gehoord op de nieuwjaarsborrel hoort het 1e niet in de 3e klasse thuis. Wie ook niet in de 3e klasse thuis horen zijn natuurlijk de boys uit Hulsen. Elke week laten ze toch zien (qua uitslagen sowieso) dat zij de beste zijn in de klasse. En wat zou het mooi zijn dat we weer derbies in de gemeente Hellendoorn hebben in de 2e klasse.
Hoe kan SVVN het verbeteren? Wat moet er veranderen?
Nu vind ik het mooi dat Hulzen goed draait, maar moet zeggen dat de stand van SVVN mij meer aan het hart gaat. Daarentegen geniet ik welke week wel weer van de verslagen/uitslagen van SVVN 2 en Hulzense Boys B1 beide teams draaien leuk mee, en het plezier bij beide teams straalt er van af. Ook al sta ik er ver van af, maar alles wat je leest en meekrijgt via msn en dergelijke zijn allemaal erg positief.
‘’Het is makkelijk een oorlog te stoppen dan een mens te veranderen’’ is een vaak gehoorde uitspraak hier in huis.. De mensen moet natuurlijk ook open staan voor een verandering. Niet vantevoren denken, ‘’ k weet alles al’’. Het is niet altijd meteen altijd al een verbetering maar in de loop der tijd kan het altijd verbeteren.
Moet ik mezelf veranderen?? Zeker, alles is voor verbetering vatbaar. Wat dat is kom je vaak door de jaren wel achter, sommige zijn positief verandert andere minder positief. Misschien wordt je onbewust door iemand veranderd, of doe je het helemaal zelf?? Zondag ga ik kijken bij een van mijn jeugdhelden Bill Cosby, kijken of hij mij op een postieve manier iets kan bijbrengen.
De toekomst zal het wijzen wat er allemaal verandert en of verbeterd?!

Groeten

Nico

Ps. 1
Kramer: problemen????
PS. 2
Juul, je kan je vrouw gerust stellen ;)
PS. 3
Sander en Frank, de reis al geboekt?
PS. 4
Vincent en Roelinde al vast van hartelijk gefeliciteerd met jullie huwelijk!
PS. 5
Pa en Ma loopt de klok of tikt de klok nog?
PS. 6
Patricia, totaal maar dan ook totaal jouw verjaardag vergeten, i am sorry!
PS. 7
Klompenmaker, al woonachtig in your crib or not?
PS. 8
Arjan, voetbal je volgend jaar dichterbij huis?
PS. 9
Bert en Verena, heel veel succes met de voorbereiding van jullie huis!
PS. 10
Marinus, valt er nu nog wat te lullen op zaterdagavond?
PS. 11
Sebas, k wacht nog steeds op een carnavalverslag?
PS. 12
Sander S, hoe staat het de perikelen op de parkeerplaatsen bij Zak en Bill?

PS. 13
Mus, sjansen bij de Dunk’n Donuts is zo verkeerd nog niet?!
PS. 14
Lydia, gefeliciteerd met je Oscar-award ( and your birthday already)
PS. 15
Is Bills Bar nu nog steeds elke week druk?
PS 16
Sander, Frank en Sandertje kunnen de jonkies jullie nog bijhouden?
PS. 17
Rutger (nr 7) klasse voor elke week het verslag op de site.
PS. 18
Daffie, wanneer komt jouw promotie naar het 1e?
PS. 19
Bermuda, Miami, Dominicaanse Republiek wat gaat het worden in augustus, Mus?
PS. 20
AZ ook in the USA een valse start heeft.

• 27 Februari 2008 - 06:11

Lydia:

verandering! Ik ga zekers veranderen!!
    Watch me!

It's really time 4 change NOW!!

• 27 Februari 2008 - 16:12

Julian:

Als je niets veranderd, kun je ook niets verbeteren. Als je iets veranderd, is de verandering niet altijd een verbetering, mits je iets verbeterd door de verandering die de verbetering tot gevolg heeft.
    Groet Johan