Back Home - Reisverslag uit Somerset, Verenigde Staten van Nico Eshuis - WaarBenJij.nu Back Home - Reisverslag uit Somerset, Verenigde Staten van Nico Eshuis - WaarBenJij.nu

Back Home

Door: Nico

Blijf op de hoogte en volg Nico

17 Januari 2008 | Verenigde Staten, Somerset

Back Home

Na een tijd niet te hebben geschreven op mijn site, wordt het na zo’n maand toch weer eens tijd.
Om bij het begin te beginnen, 5 december 2007 was Sinterklaas bij jullie in Nederland. ‘’Vroeger’’ had ik al een hekel aan deze nepkerel. Maar als je dan in Amerika bent, mis je toch wel een beetje die gekheid om zo’n man met zo’n baard.
Nu is het zo dat vele trainers wegwaren vanwege het visum. Dat betekent dus weinig mensen om je heen in huis en op het ‘’werk’’. Het extra werk wat we kregen viel me uiteindelijk nog wel mee. Te meer omdat ik een periode tegemoet kon zien. Allereerst natuurlijk de kerstdagen. Gezien hier kerstavond erg belangrijk is, werden we door de baas uitgenodigd thuis om heerlijk te eten en te drinken. Gelukkig lagen er voor de aanwezige trainers ook nog prachtige kado’s onder de kerstboom. De 1e Kerstdag die ik op z’n Amerikaans/Italiaans heb doorgemaakt was erg leuk. Wederom veel gegeten en genoten van het verschil in cultuur hoe men Christmas ‘’thuis’’ viert.
2 Kerstdag, back home in Nederland was dit altijd de mooiste dag van de kerstdagen. Met gemengde gevoelens dacht ik dan weer terug aan de prachtige avonden in Bills Bar. Alleen is het geval dat ze hier ‘’thuis’’ in the USA geen 2e kerstdag kennen.
Dan oudjaar: We werden met de aanwezige trainers uitgenodigd bij een Ned. Vrouw die in Long Island ( NY) woont thuis uitgenodigd. Het werd niet het feest waar ik op gerekend/ gehoopt had. Natuurlijk werd er door de genodigden genoeg gedronken en gegeten, maar een oud en nieuw zonder vuurwerk is natuurlijk wel heel apart. Ook mis je dan toch het echte ‘’thuis’’ om je beste vrienden en familie het allerbeste te wensen voor het 2008.
Gelukkig begon voor mij 2008 al vrij snel erg goed. Op 2 januari was ik weer even ‘’Back Home’’!! op het vliegveld werd ik welkom geheten door mn ouders en broertje en Frank, Jan, Sandertje, Elly en Marinus. Het voelde voor mij meteen weer erg vertrouwd aan om zo te onthaald worden door mensen die je veel goed doen. Het voelde meteen weer ‘’thuis’’’. Eenmaal thuis hebben we genoten van de Nederlandse sapjes en dergelijke. Na een klein dipje dan toch maar naar de nieuwjaarsreceptie van SVVN. Meteen heel veel mensen gesproken en wel 100x hetzelfde verhaal te hebben verteld kon ik gelukkig ook nog naar wat ander gezwam luisteren van mensen die belangrijk zijn bij deze vereniging. Maar goed, het was voor mij gewoon weer heerlijk om tussen mijn vrienden te zijn en weer slap te ouwehoeren onder het genot van.........Heerlijk. Zo waren er vele avonden in diverse kantines, zowel die van SVVN als Hulzense Boys heb ik genoten om weer bij bekenden aan de bar te staan of te zitten en het gevoel hebben dat je eigenlijk niet bent weggeweest. Bij beide verenigingen voelde het wel een beetje als thuis komen. Dan merk je in een korte periode dat je sommige gemist hebt, maar andersom ook, en dat is wel een lekker gevoel.
Heel speciaal was natuurlijk het Oliebollentoernooi bij SVVN, veel oude bekenden zie je dan weer terugkomen voor dit prachtevenement. S ochtends lekker voetballen met je kameraden , smiddags samen de playbackshow doen, en dan s nachts ouderwets Bills Bar in. Hoe wel dat laatste gedeelte niet echt een succes was. Helaas is van de Bills Bar show geen dvd opgenomen ;)
In Nederland ga je dan toch ook weer bepaalde dingen missen uit Amerika. Natuurlijk de benzineprijzen, de koffie op straat, en natuurlijk de mensen waar je veel mee omgaat.
Zo had ik nog een dagje weg gepland met Lydia. Na de nodige kilometers gereden te hebben kwamen we via Vaassen terecht in Amsterdam. Via Amsterdam naar Enschede, van Enschede naar Vaassen en van Vaassen weer terug naar huis. Dan kunt u nagaan dat de brandstofprijzen in Nederland tegenvallen ;)
Ook stond er nog een middagje Staphorst op het programma bij de familie Mussche. Daar werd goed ontvangen met een bakkie Chinees. Smiddags gaf Dennis’ zn vader mij een rondleiding door Staphorst, en als afsluiter kreeg ik nog een fles Beerenburg mee om samen met Dennis van te genieten als ik weer ‘’thuis’’ zou zijn in Amerika.
Natuurlijk is er de afgelopen 2 weken in Nederland veel meer gebeurd, maar omdat allemaal op papier te krijgen kan ik nog wel een paar a 4tjes vol krijgen. Het was mooi om te zien dat het met de meeste mensen erg goed ging. Voor de meeste dingen kom in een kleine 2 weken tijd te kort. Het waren 2 fantastische weken om thuis te zijn in Nijverdal, maar aan de andere kant ben ik blij weer ‘’thuis’’ te zijn in Amerika.

Keep checking this site for more!!!
Nico

  • 17 Januari 2008 - 03:34

    De Mus:

    Goed volk daar in Staphorst. Blijkt maar weer gastvrij, houden van een drankje, plezier voorop en vooral blijven genieten van alles.
    Eshuus welcome back in your house.

  • 17 Januari 2008 - 08:03

    Julian:

    Wij zijn ook blij dat je weer "thuis" bent. Hahaha, blinde!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Somerset

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

03 Augustus 2008

construction Holiday

25 Juli 2008

Frank en Sander ( part 2)

24 Juli 2008

Frank and Sander ( part 1)

17 Juli 2008

Masters Of Tha GAme

04 Juni 2008

Six flags
Nico

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 103
Totaal aantal bezoekers 34261

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: