Een andere wereld!!!?? - Reisverslag uit Somerset, Verenigde Staten van Nico Eshuis - WaarBenJij.nu Een andere wereld!!!?? - Reisverslag uit Somerset, Verenigde Staten van Nico Eshuis - WaarBenJij.nu

Een andere wereld!!!??

Door: Nico

Blijf op de hoogte en volg Nico

02 December 2007 | Verenigde Staten, Somerset

Een andere wereld!!!??

Een andere wereld: The United States of Amerika is natuurlijk niet het einde van de wereld. Het is ook niet vergelijkbaar met Nederland, maar of het een andere wereld is? De leefomgeving die ik hier heb is totaal verschillend met wat ik had in Nederland. Alleen afgelopen week, waande ik mij toch wel even een andere wereld. Bert en Verena kwamen over voor een week. Het is wel vreemd, in 8 maanden tijd leef je eigenlijk met minder goede bekenden. Bert en ik kennen elkaar toch al gauw 15 a 16 jaar en das natuurlijk wel vreemd dat je elkaar 8 maanden niet hebt gezien. Zij komen mij hier opzoeken in ‘’mijn’’ wereld waar ik nu leef.
Op vrijdag middernacht kwamen ze na een vermoeiende reis aan in New Brunswick , na het sluiten wat ik had gedaan met Dennis kon ik ze zo mooi makkelijk op pikken bij het station. Snel de koffers in de auto en hopla naar ‘’huis’’. Daar aangekomen had Dennis de biertjes al klaar gezet. Na vele verhalen over en weer verteld te hebben, en de nodige biertjes gedronken te hebben, kwamen we erachter dat het inmiddels al erg laat was. En aangezien ik de ochtend erop erg vroeg op moest besloot ik toch nog snel even anderhalf uur te gaa slapen. Zaterdagochtend stonden 4 classes op het programma voor The Coach. Moet zeggen ; in een licht benevelde toestand stond ik op het voetbalveld. Het was af en toe of ik in een andere wereld was, genaamd: Slaapland. Maar goed deze week zou ik wat meer vrij zijn dan normaal, dus zou ik wat meer kunnen slapen.
Na het werk, Bert en Verena Soccercenters laten zien, New Brunswick, Rutgers ( waar we helaas het stadion niet in konden) The Mall natuurlijk, waar ze hele mooie zonnebrillen zouden moeten verkopen. Alleen als ze niet op voorraad zijn tja.....’s Avonds heerlijk weer bijgekletst onder het genot van vele Amerikaanse biertjes.
Zondag kom je er dan toch weer achter: Vannacht te laat naar bed gegaan en vanochtend te vroeg op. Samen zijn we met de trein naar New York gegaan, om daar het Empre State Building, Times Square, Central Park, Rockefeller Centre en natuurlijk het Hard Rock Cafe te bezoeken. Na een lange maar hele mooie dag werd het tijd om de City that never sleeps te verlaten. Daar waar de wereld supersnel gaat weer in te ruilen voor het oh zo rustige Somerset.
Op de maandag kwam ik er weer achter: TE weinig slaap, Te veel gezelligheid. S’ochtends Bert en Verena een goede Outlet store laten zien. Helaas is de wereld soms een beetje oneerlijk. Zij konden verder op stap gaan in New York, zelf moest ik helaas weer aan het werk. Ook deze avond kon weer bijgeschreven worden als Te Laat naar bed.
De Dinsdag is voor mij persoonlijk altijd een zware dag. Teveel kleine kids die niets kunnen bezig houden met van alles en nog wat. Bert en Verena hebben zich naar aanleiding weer vermaakt in New York.
De woensdag zijn we s ochtends vroeg opgestaan om wederom naar Tha City te gaan. Een hele wandeltocht gemaakt naar het zuiden van de stad om vervolgens het Statue of Liberty en Ellis Island te bezoeken. Na deze boottrip zijn we door Wallstreet gelopen op weg naar Ground Zero. En toen we toch in buurt waren hebben we meteen Brooklyn Bridge bezocht. Ook deze dag afgesloten op Pier 17. De volgende dag zouden we (vroeg) 6:44 am met de trein naar Washington gaan. Helaas was ook deze avond weer Te gezellig.
Soms zijn er van die ochtenden dat je spijt hebt van de vorige avond. Maar om alles terug te draaien leven we niet in de juiste wereld. Gelukkig was dit er niet eentje. Best fit stapten we in de trein, al moet ik zeggen na een paar miles in de trein kreeg ik een dekentje door Bert overgeworpen. Slapen, slapen en nog eens slapen. Aangekomen in Washington, hebben we meteen een aantal highlights bezocht. Het Capitol, Washington Monument, Het Witte Huis, Het Hardrockcafe. Deze dag werd afgesloten in onze kamer van het hotel onder het genot van een sapje, maar voor ons was het nu echt al laat en vielen we ongekend voor middernacht al in slaap.
Voor de vrijdag, de laatste dag voor mij in Washington,( Bert en Verena blijven nog tot zondag in DC om vanaf daar naar huis te vliegen,) hadden we nog een aantal dingtjes gepland. Het eerste was het Air and Space museum, vantevoren had ik er niet zoveel van verwacht. Maar wat een misvatting was dat zeg! Zelden zo mooi museum gezien, het heeft ons dan ook 4 uur gekost om bijna alles te zien. Schitterende vliegtuigen, veel historie, veel dingen uit een andere wereld namelijk de ruimte, allerlei planeten. Is er dan echt een andere wereld??
Maar er is een tijd van komen en een tijd van gaan. En in een normale wereld zou je denken dat ik Bert en Verena zou moeten uitzwaaien, maar het moest net weer zo zijn dat ik moets werken , dus zwaaiden ze mij uit in Washington op het station. Na een reis van dik 3 uur was ik dan toch weer thuis. Moe maar voldaan!
Terugkijkend op een prachtige week!!! Viel ik in slaap op mn eigen bedje, en droomde ik af naar droomland.

Nico

  • 12 December 2007 - 18:08

    Sletje 13:

    Nog een paar weekjes en dan drinken we er eentje samen.

  • 18 December 2007 - 04:31

    Nico:

    Mus, alstublieft flikker op.... Vandaag had je gewoon een goede dag, ik een mindere. Maar dat mag toch ook als ''oudje''.... En het was 15-6!!!

    Mensen, zal eerlijk bekennen die adhd'er is gewoon de betere..Ook al doet me dat veel pijn...

  • 23 December 2007 - 14:27

    Joyce:

    Nico!!! Ik wens je bij deze heeele fijne Kerstdagen en veel plezier met oud en nieuw! Taxi voor 5 januari is besteld!!
    BIS dan!!
    Kussies Joyce

  • 29 December 2007 - 19:18

    Ans:

    nico, alvast een goede jaarwisseling gewenst, en binnenkort zien we elkaar vast nog wel een keer in Nijverdal
    groetjes fam Stevens

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Somerset

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

03 Augustus 2008

construction Holiday

25 Juli 2008

Frank en Sander ( part 2)

24 Juli 2008

Frank and Sander ( part 1)

17 Juli 2008

Masters Of Tha GAme

04 Juni 2008

Six flags
Nico

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 117
Totaal aantal bezoekers 34259

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: