Verstand/Verstandig/Gevoel - Reisverslag uit Somerset, Verenigde Staten van Nico Eshuis - WaarBenJij.nu Verstand/Verstandig/Gevoel - Reisverslag uit Somerset, Verenigde Staten van Nico Eshuis - WaarBenJij.nu

Verstand/Verstandig/Gevoel

Door: Nico

Blijf op de hoogte en volg Nico

26 Oktober 2007 | Verenigde Staten, Somerset

Verstand/ Verstandig/ Gevoel

De keuze/ het gevoel om als mens een keer voor een langere tijd naar het buitenland te gaan, had ik altijd al een beetje. Toen mij oog viel op een Amerikaans avontuur om als voetbaltrainer te aan de slag te gaan, zei mijn gevoel dat ik het moest doen. Voor mijzelf was het nu of nooit, of het verstandig is geweest kan ik na 7 maanden nu wel heel kort samenvatten: JA. Deze beslissing heeft mij als mens zeker al verandert. De dingen die je allemaal hebt meegemaakt met familie, vrienden heb ik nu echt wel een paar keer weer in mn hoofd nagespeeld, en waardeer ik nu alleen maar meer.
Of ik verstandiger ben geworden, tja... helemaal verstandig zal ik wel helemaal nooit worden. De gekke buien die ik dan heel af en toe een keertje in de plaatselijke Bills Bar, zijn bij de meesten wel bekend. Na een week hard werken en een drukke zaterdag met voetbal moet je je even laten gaan. Net zoals hier,niet dat we hard moeten werken, maar we hebben tenslotte wel elke dag voetbal. Dus moet je je eventjes helemaal laten gaan. Op een prachtige zondag, samen met Kramer en Mus heb ik de stoute ( stap)schoenen maar eens weer aan getrokken na ongeveer een maand niet veel gedaan te hebben. Na een zware avond, aardig wat singles armer ;) , werd ik ouderwets s ochtends heel vroeg wakker op de bank. Deze keer niet gewekt door mijn moeder, met een tik en een boze blik, maar helemaal uit mezelf. Snel het bed maar induiken. Het geluk wil dan ook dat mijn slaapkamer zich op de begane grond begeeft, dat betekent dat ik dus onderweg ook niet van de trap af kan vallen.
De volgende ochtend weer naast het bedje met een beetje raar gevoel in de balg. Ook vandaag moet er natuurlijk wel gewerkt worden, de was gedaan , de inwendige mens moet verzorgd worden. Zulke dingen maken maken je dan weer een beetje meer zelfstandig, want dr is wederom geen mamma die het werk doet.
Mijn vrije dagen tegenwoordig zijn niet meer zo interessant als mijn vrije dagen in het voorjaar en de zomer. Tegenwoordig veelal alleen op pad. Moet ook wel zeggen dat ik het ook wel lekker vind. Heerlijk verstand op nul en lekker doen wat je gevoel je ingeeft. Gewoon lekker naar New York, en daar heerlijk nobody zijn. Aan het einde van de dag een biertje pakken in de kroeg, met onbekenden aan de praat raken. Over van alles en nog wat lullen. Net zoals afgelopen dinsdag, k wist dat er Champions League op was. Lekker vroeg naar de stad gegaan om die nog maar weer eens te verkennen. Daarna mijn (voetbal)verstand omhoog proberen te krikken om A La Johan Cruijff voetbal te analyseren, door naar 4 wedstrijden tegelijk te kijken in de ESPN bar. Het eerste uur ging het nog wel, maar na de nodige Budjes met wat gasten uit Eindhoven werd de concentratie toch wat minder. Maar zoals altijd: Er is een tijd van komen en een tijd van gaan.

De tijd van gaan. Nog 2 maandjes dan ga ik weer even naar ‘’huis’’. Heb er aan de ene kant heel veel zin. Heb met alle verstand mijn ticket geboekt. Alleen mijn gevoel zegt dat voor de 2x voor een lang e tijd Nederland verlaten wel heel raar kan gaan worden. In de periode dat ik thuis ben zal ik heel verstandig mijn tijd moeten indelen. It’s all about Quality Time. De afgelopen 7 maanden zijn voor mijn gevoel voorbij gevlogen, de 14 dagen dat ik dan weer in nederland ben zullen wel helemaal snel gaan. Alleen de mensen bij ik een heel goed gevoel heb, zullen veel QT krijgen.
Niet alleen als trainer dus veel meer verstand op gedaan, maar ook als mens veel verstandiger geworden. Durf wel te zeggen dat mijn kennis op vele vlakken is verbreed, van kennis van het spelletje, zelfkennis, mensenkennis.
Hoop de komende tijd veel leuke dingen mee te maken om daar de volgende keer over te schrijven, dit was toch ff een bericht was ik kwijt moest. Dr staan mooie dingen te wachten, maar die brengen moeilijke beslissingen met zich mee.

Mensen tot gauw!!

Nico

  • 26 Oktober 2007 - 07:00

    Thomas:

    Heeej Nico! Bedankt voor je krabbel!! Succes daar!

  • 26 Oktober 2007 - 07:02

    Dolle Dries:

    Alvast bedankt voor de QT. hahaha....
    Zaterdag tegen WVF4. Ik ga weer beginnen met de verslagen.

  • 29 Oktober 2007 - 17:51

    Marcel:

    Zo heej,
    zo'n serieus stukkie verwacht ik niet gauw van jou.
    Maar er staan mooie dingen in en daar gaat het tenslotte om.

    Wat betreft het Hulzen feessie in de Lantaarn, ben ik bang dat deze voor jou te laat komt.
    Maar hopenlijk drinkt wie d'r eene op Smidserve in die 2 weken...
    Als ik tenminste wat van die QT van je krijg, haha

  • 05 December 2007 - 15:10

    Marije:

    Heey Nico!

    Zag op je hyves deze site staan en ben maar eens aan het lezen geslagen! Wat goed geschreven van je, dit stuk.. Idd, zo'n serieus stuk verwacht men (waar onder ik) niet van je. Maar wel super leuk en goed om te lezen! Wat dat ook met je doet he!? Zo'n tijd in een ander land, andere omgeving en andere mensen..
    M'n nichtje woont op St. Maarten en staat ook altijd voor hetzelfde probleem als ze in NL is. Beslissingen nemen waar jij je goed bij voelt...

    Ik ga nog ff druk verder lezen..

    Groetjes Marije (en natuurlijk ook van je neef Remco - die nog steeds anti-hyves is.. haha)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Somerset

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

03 Augustus 2008

construction Holiday

25 Juli 2008

Frank en Sander ( part 2)

24 Juli 2008

Frank and Sander ( part 1)

17 Juli 2008

Masters Of Tha GAme

04 Juni 2008

Six flags
Nico

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 106
Totaal aantal bezoekers 34267

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: