Tafelvoetbal - Reisverslag uit Somerset, Verenigde Staten van Nico Eshuis - WaarBenJij.nu Tafelvoetbal - Reisverslag uit Somerset, Verenigde Staten van Nico Eshuis - WaarBenJij.nu

Tafelvoetbal

Door: Nico

Blijf op de hoogte en volg Nico

21 September 2007 | Verenigde Staten, Somerset

Tafelvoetbal

Tafelvoetbal, een spel wat ik vroeger vaak speelde in de kantine van SVVN. Het waren vaak mooie tijden ’s middags na de wedstrijd lekker potje ballen met je teamgenoten. Dan kijk je terug op de wedstrijd, was het wat of niet vandaag? Zat ik lekker in de wedstrijd of niet, speelde hij/zij een goede wedstrijd?? Hielp ik mijn teamgenoot in moeilijke situaties? In een echt wedstrijd houd je daar rekening mee, met tafelvoetbal is alles anders. Staan de poppetjes op een vaste plek de hele wedstrijd lang. Vaak maar 2 verdediger tegen 3 aanvallers. Lopende mensen zijn er nooit.....Helaas.
Persoonlijk als trainer vind ik lopende mensen het mooiste wat er is. Zij zijn niet te stoppen. Nu hier in the States kom ik er achter dat de Coerver methode wel erg belangrijk is. Iedereen kent/kan hier allerlei bewegingen. Maar kunnen ze de beweging ook maken onder druk, en als ze zelf in beweging zijn??
Bij tafelvoetbal staan de poppetjes stil en kunnen ze wel een beweging maken... maar is er druk???
De KNVB methode geeft dan vaak het 4 vs 4 methode als voorbeeld, daarin zit alles zeggen ze dan. Team/wedstrijdecht/druk enz... maar als mensen zonder druk bepaalde dingen al niet kunnen/weten, is dan 4 vs 4 reeel?? Daarin leer ik hier in the States denk ik wel een goede balans te vinden. Was al een idolaat van een positiespel/ keep away, maar ben het hier nog meer gaan waarderen. Je kan zelf de druk bepalen, de moves bepalen, en de posities bepalen en als het goed is , is iedereen in beweging. Dat is bij tafelvoetbal wel anders, er is bijna geen druk ( hooguit van de toeschouwers) er zijn geen lopende mensen..
Op een paar dagen na zit ik hier nu een half jaar. In dat jaar van een aantal trainers hier echt wel veel geleerd, al had ik gehoopt/gedacht dat het wel iets meer zou zijn. Met name op technisch gebied leer ik nog steeds elke dag. Op tactisch gebied is het het niveau minder dan ik gedacht had. De oudere generatie van de Amerikanen hebben echt totaal geen verstand van het spelletje soccer. Zij proberen altijd de vergelijking te trekken met Football, Baseball and basketball. Natuurlijk zitten er in elke balsporten wel overeenkosten en kan je van elke tak van sport wel iets meenemen wat bij jou team past.
Alleen het meeste van de amerikanen en collega’s leer is met name hoe het niet moet. Soms denk ik als ik over het terrein loop van Soccercenters. Wat is die lang aan het uitleggen/ wat heeft die een lange wachtrijen. Wat staan daar veel mensen stil. Dan denk ik weer terug aan het tafelvoetbal. Nu moet ik wel eerlijk zeggen dat wij nederlandse trainers wel beter zijn dan de braziliaanse en engelse trainers hier. Bij hen is het vaak wel erger.
Nu heb ik het geluk dat het seizoen weer begonnen is net zoals in Nederland. Dat betekent voor mij als trainer. Smiddags pas beginnen met het uitvoeren van mijn hobby. Dat betekent dus ook dat je het s avonds wat later kan maken. Nu is er al een paar weken een nieuwe woonkamer bij ons in huis. De bar wordt bijna niet meer aangedaan, gelukkig kan ik in deze nieuwe woonkamer met mijn huisgenoten wel veel over taktiek en trainingsvormen praten. En discussieren we er flink op los, en kijken we veel voetbal terug van vroeger op onze laptopjes en daar laten we dan ons licht even over schijnen.
Qua lopende mensen : nu er s ohtends voor mij niet veel te doen is, naast het voorbereiden van de trainingen en de was/boodschappen doen, is er ook weer tijd om hard te lopen. Elke ochtend sta ik zo rond een uur of half 10 ( t moet ook niet te vroeg zijn ;) ) in het park om minimaal een half uur te hardlopen. Moet natuurlijk wel weer een beetje fit worden na een lange zomer. Dat veel energie en tijd heeft gekost. Boven dien kan ik ook geen slecht ‘’figuur’’ slaan bij het aankomende toernooi der toernooien. Juustem het door SVVN georganiseerde Oliebollentoernooi. Zal de komende weken even goed gaan nadenken voor een nieuwe act en zowel stunt voor De Sletjes. Want De Sletjes moeten natuurlijk wel weer extra opvallen door het een of ander!!!! Mocht iedereen een keertje fit zijn voor het toernooi kunnen we ook weer eens een gooi naar de titel doen op het voetbalgebied. Daar hebben we nog steeds de kwaliteiten voor. Dan staan er tenminste net zoveel mensen stil aan de zijkant als de afgelopen jaren.
Mensen dit was het dan bijna.
Hieronder nog een aantal dingen die ik graag kwijt wil of juist graag wil weten....
• Van 3 tot 14 januari is ondergetekende voor een korte maar welverdiende vakantie in Nijverdal en omstreken te vinden.
• Ondertussen bij de US Open ben geweest. Federer, Davydenko, Roddick, Haas zien winnen.
• Baksetbalwedstrijd gezien in Madison Square garden
• Nu mijn vrije dagen , alleen moet invullen.
• Hetgeen no problem is ( als er geld is ;) )
• Het seizoen hier bevalt mij uitstekend, leuke/goede teams onder mijn hoede dit seizoen.
• Wat is er bij SVVN met het 1e 11tal aan de hand???
• Het gaat naar mening wel erg spannend worden zo....’’Regeren is vooruitzien ‘’was ooit een beruchte uitspraak van ‘’onze’’ voorzitter zo’n 4 jaar geleden, maar wat is er verandert??
• Spanning in de 3e klasse tussen Hulzen en D#S... krijgen we volgend seizoen 4 Nijverdalse clubs in de 2e klasse???
• De 5 e januari gaat echt een topdag worden met een topfitte Nico.
• Gelukkig zit er in mijn vakantie 2 volle weekeindes...Jullie weten wat er gaat gebeuren!!!! ;)
• Wanneer ik daarna weer kom, ligt met name ook aan deze periode!
• Mijn 28e verjaardag in ieder geval niet thuis vier.
• Vincent en Roelinde nogmaals wil feliciteren!
• Ik uitkijk naar de 23 november, de dag dat Bert en Verena aankomen in NY!!
• Er in die periode maar heel weinig trainers zijn hier.
• Sommige ook best wel heel erg ga missen, maar sommige ook TOTAAL niet!!
• Is Billsbar nu echt failliet???
• Ik nog elke week wel wedstrijdverslagen krijg van de 2 trainers uit de Op den Dries familie!
• Hoop dat er nog meer Nederlandse/Amerikaanse trainers naar het Oliebollentoernooi komen.
• Sindskort helemaal Prison Break verslaafd ben.
• En zeker niet de enige ;)
• Van slechte dingen ook kan leren....
• Luisteren ook een hele goede eigenschap is....
• Zelfdiscipline een keuze is....
• Beloven = nakomen
• Een keuze maken niet moeilijk is, alleen het moeilijkste is om de juiste keuze te maken.
Hier wil ik het graag bij laten voor deze keer. D e komende tijd zal er vaker een update weer volgen. Er staan nl leuke dingen op mijn programma.
Als u mij allen ook een beetje op de hoogte houdt van het gebeuren aan de andere kant van de oceaan.

Groeten

Nico

Ps. Werd vannacht wakker gebeld door een of andere Rus, die had het over Chelsea en dergelijke.
K snapte het hele verhaal al niet, maar naar later bleek dat ze de verkeerde Guus hadden ;)

  • 21 September 2007 - 07:01

    Julian:

    Je mag m'n assistent wel worden in Londen. Juul en Guus, the amazing duo.

  • 24 September 2007 - 17:58

    Patrick:

    Guus,

    Het klinkt alsof je het nog steeds naar je zin hebt. Erg goed om te lezen. je verveelt je dus geen moment en hoe langer je in NL terug bent hoe meer je de vrije tijd en het werk waardeert. Beide is niet ideaal....Misschien een om ergens halverwege de oceaan iets te starten, misschien dat dan alles klopt...lol

  • 25 September 2007 - 02:45

    G-ice:

    Guus!

    Even voor gaan zitten en lezen. Met name de laatste paar punten zijn interessant ;)! Pakken binnekort een keer het bord erbij lijkt me toch.

    Kalm, en kom voort noar huus voor een goudgele rakker!

    G-ice

  • 25 September 2007 - 18:46

    Anne:

    Gozerrrrr....

    Mag ik ook nog een puntje toevoegen: Nice clothes darling!!
    Enne ik zei het toch van Bills Bar!! Prison break is inderdaad vette shizzle! Alleen nu ff niet in Nederland!!

    Maaaaarrr ik hoor het alweer, meneer verveeld zich niet!!
    Take care!!

    Kusss

  • 26 September 2007 - 02:40

    Andre:

    Dit is dus plagiaat. Hoe komen jullie aan foto's uit mijn prive leven? Ik heb mijn advocaten al ingeschakeld.

  • 26 September 2007 - 02:42

    Spong:

    Je hebt gelijk Andre. Dit zullen we tot het gaatje uit gaan zoeken.

  • 26 September 2007 - 16:52

    Nico:

    Donderop!

  • 04 Oktober 2007 - 07:56

    De Drie Musketiers:

    Kearltie kearltie... goed bezig daar man, we zijn trots op je! Denk aan ons als je assistenten nodig hebt.

    Groeten, de Journalistieke Afhaakclan uit Holten,

    Jeroen
    Stefan
    Jeroen

  • 04 Oktober 2007 - 08:05

    Bakketi:

    Zie het bericht hierboven!

  • 04 Oktober 2007 - 08:05

    Bakketi:

    We missen die dronken NICO bij Bill.

  • 04 Oktober 2007 - 08:20

    GT:

    Zie hierboven Nico, van harte nog met je verjaardag en we zien je natuurlijk graag een keertje terug op de Free Willie site! Heel veel succes verder in de Verenigde Staten van the U.S. of A. :-)

  • 04 Oktober 2007 - 13:38

    NIco:

    Kerels van journalistieke kant...Gaaf man wat van jullie te horen!!
    ZIt nu al weer een dik half jaar in Amerika.
    Na SVVN ook nog 4 jaar Hulzense Boys gedaan toen deze stap gemaakt. Dat was mn enige optie omdat de plaastelijke Holten FC geen plaats voor mij had ;)

    Nico

    Bakketi = Bakker
    GT = (grote tovenaar was het toch ;) Jeroen
    Paalman = Crazy nog wattes

    Goed???

  • 05 Oktober 2007 - 05:54

    GT:

    Niet slecht Nico! Het zijn vooral de beide Jeroen's die de verschillende gastenboeken vervuilen... Paalman is/was Crazy Raeven inderdaad :-) Heb jij die shit in Zwolle afgemaakt eigenlijk?? Donders cool wat je doet daar in de USA, dus ik blijf het volgen :-) Groenten!!

  • 05 Oktober 2007 - 07:47

    Bakketi:

    Joo Jim Courier, heb je de plaatselijke VV te Holten echt benaderd destijds?

  • 05 Oktober 2007 - 13:42

    Guus:

    Wat denk je nu zelf.......

    Ben wel enig niveau gewend hoor Bakketi ;)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Somerset

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

03 Augustus 2008

construction Holiday

25 Juli 2008

Frank en Sander ( part 2)

24 Juli 2008

Frank and Sander ( part 1)

17 Juli 2008

Masters Of Tha GAme

04 Juni 2008

Six flags
Nico

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 508
Totaal aantal bezoekers 34258

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: