''Machtig Prachtig!!'' - Reisverslag uit Somerset, Verenigde Staten van Nico Eshuis - WaarBenJij.nu ''Machtig Prachtig!!'' - Reisverslag uit Somerset, Verenigde Staten van Nico Eshuis - WaarBenJij.nu

''Machtig Prachtig!!''

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Nico

30 Juni 2007 | Verenigde Staten, Somerset

‘’Machtig Prachtig!!’’

‘’Machtig prachtig!!!’’, velen uit Nederland kennen deze uitspraak nog wel van mij. Na al weer ruim 3 maanden in de States is deze uitspraak ook bekend bij vele mensen aan de andere kant van de oceaan.
Na mijn laatste update is er al weer heel wat gebeurt in het leven van trainer/coach Nico Eshuis. Zo gingen we met een aantal DTS teams richting Kirkwood om daar een toernooi te spelen. Nu ging ik mee als assistent coach bij DTS Heerenveen (jongens onder 17). Wij verbleven met zo’n 10 trainers van Soccercenters in een hotel, omdat de reisafstand te groot was om elke dag op en neer te rijden. We wisten dat we met Heerenveen geen goed team in handen hadden, maar dat het op zo’n slechte manier zou aflopen op dit toernooi hadden we ook niet verwacht. Alles werd verloren met machtige cijfers. Moet wel zeggen dat dit toernooi op 13 velden werden gespeeld, allen achter/naast elkaar, al met al een machtig prachtig complex. Dit complex telde ook de prachtigste grasvelden die ik ooit heb gezien.
Helaas hebben na dit toernooi ook besloten om het team op te heffen, want er viel/valt met di t team werkelijk waar geen eer te behalen.
‘’Machtig prachtig’’!! waren de 2 dagen in NY die ik heb doorgebracht met Emiel en Dennis. Op donderdagavond zijn we richting de stad gegaan, om een leuk hotelletje te boeken voor de nacht. Na even zoeken kwamen we terecht in prachtig hotelletje dichtbij Times Square. Beter kon haast niet. Gauw onze rugtas in de hoek gegooid en de kroeg ingedoken, want we waren alle drie de volgende dag toch vrij. ( helaas is de rest van de avond gecensureerd)
Op een prachtig vrijdagochtend werden we wakker, en gingen we maar eens op pad voor een ontbijtje. Nu wist Emiel wel een leuk tentje. Het eten was inderdaad wel aardig, alleen onze bediende was wat minder. Wat ook minder was, was onze rekening. Onze bediende vertelde ons dat we 85$ moesten betalen voor wat gebakken eitjes. Een machtige greep uit onze portemonnee.
Na dit voortreffelijke ontbijt gingen we maar eens op pad. Prachtig, was onze wandeling door Central Park! Lekker weer, veel mensen. Daarna hebben we de metro gepakt en zijn we naar ground zero geweest, van daaruit naar Brooklyn Bridge Wallstreet. Dat natuurlijk bekend staat dat de mensen er machtig veel geld verdienen.
Wat ook machtig mooi was deze week, was dat het team USA onder 20 bij ons op het complex trainde. De voetballende ster, Freddie Adu, konden we een hele week van dichtbij zien trainen onder de bezielende leiding van een Nederlandse bondscoach, genaamd Thomas Rongen.
Het weekend stond weer in het teken van een toernooi. Helaas voor mij kon ik niet meer betrokken zijn bij een team, aangezien Heerenveen niet meer bestaat. Misschien kent iedereen Fort Dix??? Pas geleden nog in het nieuws door bijna-aanslagen. Een legerbasis op een uurtje hier vandaan. Hier vond dit weekend het toernooi plaats. Gelukkig kon ik wel aanwezig zijn bij diverse wedstrijden. Na een prachtige rit achter op de motor van Bart, kwamen we binnen na enkele controles. Maar liefst 40% van de prijzen gingen naar DTS teams!
In het weekend hebben we nu dus de toernooien, doordeweek hebben we nu de kampen. Dat betekent voor mij, dat ik mijn ‘’Nederlandse’’ ritme weer moet oppakken. Waar we tijdens het seizoen elke dag pas laat moeten beginnen. Zijn we nu verplicht om op 8.15 uur aanwezig te zijn op Soccercenters. Na 3 maanden laat op staan is 6.45 wakker worden, wel weer machtig vroeg hoor...De kampen beginnen om 9 uur en gaan door tot half 4 s middags. In de avond zijn er voor een aantal nog teamtrainingen voor teams die willen doortrainen in de zomer + natuurlijk de DTS trainingen1 of 2x in de week.
Donderdag is nog steeds mijn vrije dag. Dus afgelopen donderdag met Erwin en Dennis maar even flink op stap geweest. We hadden netjes gedobbeld wie er moest rijden. Helaas voor Erwin en mij was Dennis ‘’de lul’’! Het strand, was ons doel deze dag. Alleen Erwin had voor ons nog een verrassing in petto. Pier, een oude trainer van Soccercenters was terug in Amerika om 3 weken met zijn Amerikaanse vriendin door te brengen. Erwin loodste ons naar haar haar huis. Echt een prachtig huis, vlakbij het strand! Het zou een machtig prachtige worden met veel zon, zee, vrouwen en..... Op de terugweg vielen bij Erwin en mij dan ook langzaam de oogjes dicht. Na een zware ‘’vrije’’ dag stond ons nog 1 dagje kamp te wachten voordat het weekend weer begint. Hopelijk komen er van mijn kant ook nog weer prachtige verhalen voor mijn site. Voor nu houd ik het gezien.
Mensen hier schijnt de zon volop!!!

Groeten
Nico

  • 30 Juni 2007 - 19:23

    Annemarie:

    Machtig prachtig leuk weer!!! :)

    XX Anne

  • 01 Juli 2007 - 12:19

    Bert:

    Chef bezig

  • 09 Juli 2007 - 05:10

    Big Momma:

    Hi Nico,

    what does the word 'gecensureerd' or something like that means?

  • 09 Juli 2007 - 22:30

    Nico:

    very strange that's the only word you don't understand????

  • 14 Juli 2007 - 18:06

    Rickje S:

    He nico.
    Moet ik nou plaot of engels typen, i.v berichten die je krijgt. It's your day.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Somerset

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

03 Augustus 2008

construction Holiday

25 Juli 2008

Frank en Sander ( part 2)

24 Juli 2008

Frank and Sander ( part 1)

17 Juli 2008

Masters Of Tha GAme

04 Juni 2008

Six flags
Nico

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 232
Totaal aantal bezoekers 34271

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: